De Paauw Recycling over De Perfecte Service.

21/01/2017 - 12:25

Niet alleen de Mercedes-Benz Trucks- en de dealermedewerkers hebben in 2016 meer dan genoeg ervaring opgedaan met De Perfecte Service. Ook de klanten, zoals Roy de Paauw, hebben het afgelopen jaar al te maken gehad met De Perfecte Service van Mercedes-Benz Trucks.

Ons oog viel op een persbericht over de Mercedes-Benz Actros RoadStars Special Edition die De Paauw Recycling begin 2016 in gebruik heeft genomen. En dan specifiek op een stukje over het belang van goede service. Dat maakte ons nieuwsgierig, dus stelden we Roy de Paauw, eigenaar van De Paauw Recycling, een paar vragen. Eerst even het betreffende stuk uit het persbericht.

Roy de Paauw: “Bij Baan Hengelo hebben ze niet alleen een ontzettend goed product, maar ook worden onze chauffeurs als klant behandeld en niet als nummertje. Dat is voor ons zeer belangrijk. Als iemand met een luxe personenwagen bij een dealer komt, wordt hij vanzelfsprekend uitstekend behandeld. Als een chauffeur met zijn truck, die een veel hogere waarde heeft dan een personenwagen, bij een dealer komt, is dat helaas niet overal vanzelfsprekend. De eerste Mercedes-Benz Actros namen we zo’n acht jaar geleden in gebruik. Inmiddels zijn vijf van onze zeven trucks van Mercedes-Benz, grotendeels vanwege de uitstekende service van Baan.”

Onze vragen aan Roy de Paauw:

Heeft u dat voorbeeld van een chauffeur die bij een dealer komt en niet goed behandeld wordt echt meegemaakt?
Jazeker. Een poosje geleden nog reed één van mijn chauffeurs met een demo-voertuig langs bij het desbetreffende merk om nog wat vragen over de truck te stellen. Het was hem al snel duidelijk dat er geen tijd voor hem was. Het voorbeeld dat ik aanhaal over het verschil in behandeling tussen wanneer je met een luxewagen komt, en als een chauffeur met een truck komt, dat merk je echt, helaas.”


Bij Baan Twente ook?
“Nee. Absoluut niet. Als ik met mijn chauffeurs een bakje doe, dan komt regelmatig uit de gesprekken naar voren hoe tevreden mijn chauffeurs met Baan Hengelo zijn. Of ze nou via de showroom binnenkomen of via de garage, ze worden uitstekend behandeld.”

Wat betekent goede service voor u?
“Ten eerste merk je het in de sfeer. In de goede relatie die ze ook met de chauffeurs opbouwen. Maar ook in concrete zaken. Als er eens iets met een truck is denken ze mee en bieden ze bijvoorbeeld vervangend vervoer aan, zodat ik gewoon verder kan.”

Hoe belangrijk is het voor u dat dealers helder over kosten zijn?
“Erg belangrijk. Als er bijvoorbeeld een factuur op de mat valt die veel hoger is dan je bij regulier onderhoud zou verwachten, dan geeft dat een onprettig gevoel. Bij Baan wordt er altijd netjes gebeld als ze tijdens onderhoud iets extra’s zien, voordat ze het vervangen of repareren, en geven ze me advies. Vervolgens stellen ze mij de vraag ‘zeg maar wat we moeten doen’. Dat is wel zo prettig. Ik ben best bereid om voor extra zaken te betalen, als er maar goed over wordt gecommuniceerd.”

Is het echt zo dat de relatie met Baan Hengelo ervoor heeft gezorgd dat er na acht jaar inmiddels vijf van jullie zeven trucks van Mercedes-Benz zijn?
“Zonder meer. Het product is belangrijk, maar een goede relatie is voor ons minstens zo belangrijk. Dat begon al bij de verkoper ruim tien jaar geleden. Gerard Dusseldorp was dat. Onze chauffeurs wilden echt niet in een Mercedes-Benz rijden. Toch kwam Gerard hier een paar keer per jaar langs. Gewoon, op een leuke manier een praatje maken. Dat zette de toon al. Toen was er op een gegeven moment één chauffeur die zei: ‘Ik wil het wel een keer proberen’. En sinds die tijd is het verder gegroeid en rijden we niet alleen met vijf trucks, maar ook met tien personenwagens en twee bestelwagens van Mercedes-Benz.”